söndag..samma ångest..


Jag vänder mig om,
hon bara ler
allén är inte så dålig ändå
när du går brevid
och det är så jag säger det..

håkan hellström-det är så jag säger det

läxor! tänk vad man ska behöva slita för att få bra omdömme i skolan
för att sen få bra betyg för att få många poäng så att man kan söka in på ett bra gymnasium
så att man får en bra utbilning och skriftliga bevis på att man klarat av skolan
så att man sen kan gå ut och skaffa sig ett måttligt jobb så att man får bra betalt
och hög lön så att man får pengar att betala hyra på sitt vackra hus
och så at man kan underhålla sin gulliga familj och hustru som man har skaffat undertiden
och sen ska man gå i pansion och då gäller det att man har pansionsparat medan man var ung
så att man kan försörja sig nu när man blivit gammal och grå
men så har man fullt upp med gå till affären och köpa karameller att ha i karamellburken
och glass att lägga i frysen tills när ens  alla barnbarn inklusive barn kommer och hälsar på
sen ska man skratta mycket och vara med på alla släktmeddagar
tills man en dag inte andas mer
och blir nerkrävd i en kista och alla som man någonsin känt står och gråter hejdlöst
över ens bortgång
tills den dagen då man har försvunnit ur deras liv och ens eget är helt och hållet
över.


jag vill bara leva livet och umgås med skojjiga människor
hur svårt får det vara att fatta det?!

puss alma♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

du borde bli poet :D

2010-11-14 @ 22:11:55
Postat av: Anonym

sv: hahaha aa tycker de me asså;D

2010-11-15 @ 01:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0